Sigillo di Ateneo

Tesi di Laurea Triennale in Biotecnologie

“Molecular characterization of S1P1 and S1P3 conditional knock-in mice”.
Dott.ssa Rebecca Borella. Relatore Prof.ssa Manuela Simoni.

“Pro- and anti-apoptotic effects of the human luteinizing hormone (LH) and chorionic gonadotropin (CG) mediated by their common receptor (LHCGR): an in vitro study in immortalized human granulosa cell line”.
Dott.ssa Eugenia Vecchi. Relatore Prof.ssa Manuela Simoni.

2014

“Analisi dei geni TAC3 e TACR3 in pazienti affetti da ipogonadismo ipogonadotropo centrale (CHH)”.

Dott.ssa Ilaria Perazzi. Relatore Prof.ssa Manuela Simoni.

2013
“Molecular and functional characterization of transgenic S1P1 and S1P3 conditional knock-in mice”.

Dott. Lorenzo Canti (con lode). Relatore: Prof. Manuela Simoni

2012

“Genetic and molecular validation of sphingosine1-phosphate receptor (S1PR) knock-in mice”.
Dott. Daniel Cavalli. Relatore Prof.ssa Manuela Simoni.

Studio della correlazione del tumore follicolare tiroideo (FTC) con lo SNP rs2910164 del pre-miR146a”.
Dott.ssa Eleonora Porcheddu. Relatore: Prof. Manuela Simoni

“Genotipizzazione di single nucleotide polymorphisms (SNPs): S680N, A307T, -29A/G del gene Follicle-stimulating Hormone Receptor (FSHR) e -211 G/T del gene Follicle-stimulating hormone beta subunit (FSH β ) in donne sottoposte a programma di fertilizzazione in vitro”.

Dr.ssa Valeria Catellani. Relatore: Prof. Manuela Simoni

2011
"Due ormoni per un recettore: discriminazione dell'attivitą di LH e hCG in base all'attivazione di ERK1/2 e AKT pathway"

Dr.ssa Fabiola Milosa. Relatore: prof. Manuela Simoni

2010
"Studio dell’espressione dell'aromatasi nel tessuto adiposo omentale e sottocutaneo di soggetti maschi."

Dott.ssa Sara Valsoni. Relatore: prof. Manuela Simoni

"Espressione dell'aromatasi nei linfociti circolanti di soggetti anziani."

Dott.ssa Alessandra Rossi (con lode). Relatore: prof. Manuela Simoni